13-01-09

AFWASMACHINE-TERREUR

Wat doe je als je vaatwas voor de tweede keer op vier maanden stuk is?

Juist:

de firma contacteren die je keuken heeft geplaatst.

We spreken hier over eind december. De feestdagen zijn in aantocht, en op zo'n moment... ja, valt hét ultiem onmisbare toestel in huis stuk: de vaatwas.

Dus werd meteen de firma gecontacteerd, en zijn zouden het nodige doen.

Vorige week, meer dan twee weken later, kregen we een standaardbrief dat wij Bauknecht moesten contacteren om zelf een afspraak vast te leggen. Ik heb meteen gebeld, en stond exact 11 minuten en 7 seconden in wacht vooraleer eindelijk een medewerkster aan de lijn te krijgen.

Ik moest het dossiernummer geven, vermeld in de brief, en daaruit kon ze zien dat wij onze dampkap van het merk Whirlpool gekocht hadden bij Ikea...

Mis dus, het ging over een vaatwasmachine van het merk Bauknecht gekocht bij een Alno-keukenverdeler hier verderop. Ook klopte er het een en ander niet in onze naam, en werd duidelijk dat twee dossiers door elkaar werden gehaald!

"Wat is het probleem mevrouw?"

"Wel, net hetzelfde als de vorige keer!"

"Wij vinden hier geen hersteldossier terug mevrouw, bent u zeker dat er al een herstelling op gebeurd is?"

"Nee, ik zeg dit voor de lol", wou ik zeggen, met iets minder vriendelijks achter, maar ik hield me in (al was ik verre van te spreken over het feit hoe ze ons dossier compleet hadden verkloot).

Uiteindelijk, na lang zoeken, vond ze dan toch herstellingen terug die ze reeds hadden moeten uitvoeren: vier maanden terug de vaatwas, en iets langer terug de deur van de oven...

"Wanneer mogen we onze technieker sturen?"

"Wat denk je zelf? Zo snel mogelijk uiteraard!" Of denkt ze dat wij het fijn vinden de vaat zelf te doen terwijl er een vaatwasser van nog geen elf maanden oud en net geen 1000 € onder het aanrecht werkloos staat te blinken.

"Vanaf volgende dinsdag kan het." Maar toen ik zei dat ik gebonden was tussen schooluren, en ze daar rekening mee diende te houden, veranderde ze naar 'vrijdag dan'.

Toen ben ik lichtjes over de rooie gegaan, want iemand vier weken laten wachten, terwijl je garantie na 24 maanden verloopt, dat kan écht niet. Per slot van rekening hadden we vorige keer ook bijna drie weken moeten wachten!

"Dinsdag dan mevrouw."

Dat was dus vandaag...

-----------------------------------------------------------

Een uur geleden belde een zeer vriendelijke man aan. Een andere technieker dan vier maanden geleden, dat was een feit.

Ik liet hem meteen het probleem horen, de brave man sleurde de zware vaatwasser uit de keuken, om meteen te zeggen "de motor is kapot en dat moet besteld worden"...

Toen ik hem vertelde dat de vorige keer net dezelfde klachten waren, en hem de herstelbon liet lezen, gaf hij meteen te kennen dat toen de motor had moeten vervangen worden. Er was toen een stuk losgekomen die in de motor heeft vrij spel gekend. Dat heeft de motor stuk gedraaid. Nochtans beweerde zijn collega toen dat het écht niet nodig was een nieuwe motor te installeren, dat het wel in orde zou komen.

Niet dus...

Nog eens acht dagen afwassen op de klassieke manier.

Niet dat ik mijn neus ophaal daarvoor, maar zoals eerder vermeld: we zitten dan met een toestel van elf maanden die op dat moment slechts acht en een halve maand zal gefunctoneerd hebben...

Blijkbaar zit de crisis ook in die firma's, besparing op wisselstukken. De motor zou het kunnen uitgehouden hebben tot verstrijken garantie, dan hadden zij de kosten niet gedragen, maar wij! En dat terwijl we duidelijk te maken hebben met een gebrek aan kwaliteit.

Boos op de technieker was ik niet, op de firma des te meer.

Een merk dat geschrapt wordt van de lijst!

En nu duik ik in de keuken. Er staat afwas te wachten.

14:59 Gepost door Cindy in Algemeen | Permalink | Commentaren (0) | Tags: afwasmachine, vaatwas, technieker, garantie |  Facebook |

De commentaren zijn gesloten.